Technik reklamy
Kwalifikacja
PGF.07 PGF.08
Technik reklamy 333907
- Kraków
KwalifikacjA: PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
KWALIFIKACJA: PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Nauka tego zawodu realizowana jest w ramach Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego (KKZ).
Technik reklamy posiada umiejętności niezbędne do przygotowania profesjonalnej kampanii reklamowej z wykorzystaniem różnorodnych technik wizualnych. Podczas zajęć Słuchacz przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań, a także przyswaja wiedzę na temat technik marketingowych, skutecznego PR-u oraz przygotowania oferty reklamowej. Natomiast zajęcia praktyczne z zakresu fotografii, rysunku i grafiki komputerowej pobudzają kreatywność i zapewniają warsztat niezbędny na twórczych stanowiskach pracy w agencjach reklamowych oraz działach marketingowych.
Czas trwania nauki
2 lata (4 semestry).
System nauki
Dzienny, wieczorowy lub zaoczny.
Tytuł zawodowy
Ukończenie jednego z poziomów kwalifikacji skutkuje otrzymaniem zaświadczenia o posiadaniu kwalifikacji zawodowych w danym zakresie, a ukończenie obu jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu technika.
Zgodnie z reformą Ministerstwa Edukacji Narodowej od września 2012 roku w kwalifikacyjnych kursach zawodowych mogą uczestniczyć wszystkie osoby pełnoletnie, które ukończyły minimum gimnazjum bądź ośmioletnią szkołę podstawową. W celu uzyskania tytułu technika należy mieć ukończoną minimum szkołę średnią. Matura nie jest wymagana.
Praca
Technik reklamy może podjąć pracę w agencjach reklamowych, pracowniach graficznych, drukarniach, punktach poligraficznych, agencjach PR oraz w działach marketingowych każdej firmy. Może także otworzyć własną działalność gospodarczą.
Wykaz przedmiotów
Lp | Przedmiot | Razem w cyklu kształcenia | ||
---|---|---|---|---|
Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów | ||||
1 | Język obcy zawodowy (JOZ) | 20 | ||
2 | Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP) | 20 | ||
3 | Podstawy działalności gospodarczej (PDG) | 20 | ||
4 | Podstawy komunikacji społecznej (KPS) | 20 | ||
5 | Organizacja pracy w zespole (OMZ) | 30 | ||
efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno-usługowego | ||||
6 | Podstawy fotografii | 32 | ||
7 | Towaroznawstwo | 20 | ||
8 | Marketing | 20 | ||
AU.29: Sprzedaż produktów i usług reklamowych | ||||
9 | Przygotowanie oferty produktów i usług reklamowych | 140 | ||
10 | Organizacja sprzedaży produktów i usług reklamowych | 140 | ||
AU.30: Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej | ||||
11 | Tworzenie przekazu reklamowego | 90 | ||
12 | Projektowanie środków reklamowych | 90 | ||
13 | Tworzenie planu medialnego | 80 | ||
14 | Przygotowanie środków reklamowych | 80 | ||
15 | Badanie skuteczności reklamy | 76 | ||
Razem | 878 |
Praktyka zawodowa 8 tygodni (Łącznie 280 godzin).
Kształcenie praktyczne odbywa się w naszych pracowniach zawodowych oraz instytucjach stanowiących potencjalne miejsca zatrudnienia.
*Powyższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 kodeksu cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych. O szczegóły dopytaj w sekretariacie!