Technik hotelarstwa
Kwalifikacja
HGT.03 HGT.06
Technik hotelarstwa 422402
- Kraków
kwalifikacja: HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Kwalifikacja: HGT.06. Realizacja usług w recepcji
Nauka tego zawodu realizowana jest w ramach Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego (KKZ).
Technik hotelarstwa to kierunek przygotowujący zarówno do prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich, jak i wykonywania prac związanych z obsługą gości. W trakcie zajęć Słuchacz nabywa umiejętności rezerwowania miejsc, prowadzenia recepcji, przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości, przygotowywania i podawania posiłków w obiekcie hotelowym oraz przyjmowania i realizacji zamówień na dodatkowe usługi hotelarskie. Technik hotelarstwa pozyskuje wiedzę i zapoznaje się z zasadami funkcjonowania hoteli, pensjonatów, agencji turystycznych oraz firm cateringowych w Polsce i za granicą.
Czas trwania nauki:
2,5 roku (5 semestrów).
System nauki
Dzienny, wieczorowy lub zaoczny.
Tytuł zawodowy
Ukończenie jednego z poziomów kwalifikacji skutkuje otrzymaniem zaświadczenia o posiadaniu kwalifikacji zawodowych w danym zakresie, a ukończenie obu jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu technika. Zgodnie z reformą Ministerstwa Edukacji Narodowej od września 2012 roku w kwalifikacyjnych kursach zawodowych mogą uczestniczyć wszystkie osoby pełnoletnie, które ukończyły minimum gimnazjum bądź ośmioletnią szkołę podstawową. W celu uzyskania tytułu technika należy mieć ukończoną minimum szkołę średnią. Matura nie jest wymagana.
Praca
Technik hotelarstwa może podjąć pracę w hotelach, hostelach, ośrodkach wypoczynkowych, sanatoriach, pensjonatach, agencjach turystycznych, biurach podróży, centrach informacji turystycznej i firmach cateringowych. Po ukończeniu tego kierunku można także pracować na stanowisku konsjerża lub otworzyć własną działalność.
Wykaz przedmiotów
Lp | Przedmiot | Razem w cyklu kształcenia | ||
---|---|---|---|---|
Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów | ||||
1 | Język obcy zawodowy (JOZ) | 20 | ||
2 | Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP) | 20 | ||
3 | Podstawy działalności gospodarczej (PDG) | 20 | ||
4 | Podstawy komunikacji społecznej (KPS) | 20 | ||
5 | Organizacja pracy zespołu (OMZ) | 30 | ||
efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru turystyczno-gastronomicznego | ||||
6 | Podstawy hotelarstwa | 44 | ||
7 | Marketing | 20 | ||
8 | Podstawy żywienia | 50 | ||
9 | Podstawy prawa i ekonomiki | 30 | ||
TG.12: Planowanie i realizacja usług w recepcji | ||||
10 | Rezerwacja usług hotelarskich | 156 | ||
11 | Obsługa gości | 156 | ||
TG.13: Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie | ||||
12 | Obsługa gastronomiczna | 70 | ||
13 | Przygotowanie pokoi dla gości | 70 | ||
14 | Dodatkowe usługi hotelarskie | 68 | ||
Razem | 774 |
Praktyka zawodowa 8 tygodni (Łącznie 280 godzin).
Kształcenie praktyczne odbywa się w naszych pracowniach zawodowych oraz instytucjach stanowiących potencjalne miejsca zatrudnienia.
*Powyższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 kodeksu cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych. O szczegóły dopytaj w sekretariacie!